Obsah:
- Quilter's Stash
- Spojenie medzi hromadením a nenáročným životom
- Zen hromadenia
- Spojenie medzi minimalizmom a nenáročným životom
- Vytvára skromný život hromžič alebo minimalista?
- Extrémne šetrné bývanie
- Komentáre: Cheapskate Hoarder
Skromný život vyžaduje, aby ľudia žili v rámci svojich možností. V skutočnosti to vyžaduje, aby žili mierne nad svoje prostriedky, aby mali finančný vankúš. Žiť šetrne je obdivuhodný spôsob života a odporúčaný životný cieľ.
Existuje však niekoľko zásad šetrnosti, ktoré môžu niektorých ľudí dostať do problémov.
- Kúpte si iba to, čo potrebujete.
- Zásobte si, keď sú veci na predaj.
Niektorí ľudia dodržiavajú tieto pravidlá šetrnosti až do extrému. Výsledkom je, že niekedy existuje stigma, ktorá je spojená so životom skromným spôsobom.
Fruality je ako väčšina vecí v živote kontinuom. Existuje celá škála šetrnosti, pričom niektorí ľudia žijú jednoducho šetrnejšie ako ostatní. V obidvoch smeroch existujú extrémy. Niektorí ľudia budú márnotratníci a iní sa stanú lakomcami. Nie vždy je jasné, kedy človek smeruje do extrému. Súd je niekedy veľmi subjektívny.
Tento quilt má veľkú, úhľadne usporiadanú hromadu látky.
BlueberryBuckle CC BY-SA 2.0
Quilter's Stash
Vezmime si napríklad skrýšu na látke zobrazenú na fotografii. Ak sa prešívačka pozerá na fotografiu alebo poličku, pravdepodobne by to považovala za bežnú pracovnú zásobu látky. Možno si želá, aby mala takú veľkú skrýšu. Priemyselné odvetvia vyzývajú quiltery, aby podporili ekonomiku a miestnu prešívanú prikrývku. Dostupnosť látky sa neustále mení, takže prešívačka môže mať pocit, že je nútená látku kúpiť, kým je ešte k dispozícii. Dizajnéri neustále vydávajú nové kolekcie.
Navyše, ďalšie quiltery majú tendenciu sa navzájom povzbudzovať pri nákupoch látok. Tkaninu považujú za pracovný inventár, paletu látky ako dodávku farieb, pomocou ktorých sa vyrába paplón. Aj keď sa látka nekupuje na výrobu konkrétnej prikrývky, je radosť ju vlastniť, podobne ako radosť z vlastnenia ďalších zbierkových predmetov, napríklad figúrok Hummel. Mnoho prešívaných prikrývok tiež považuje látku za investíciu. Ušetria si látku na dôchodok, takže budú mať inventár, aj keď už nebudú mať peniaze na nákup akejkoľvek látky. Ako vidíte na fotografii, tento quilt je schopný ovládať a spravovať skrýšu a udržiavať ju prehľadnú a usporiadanú.
Na druhej strane, niekto, kto nie je quilter, môže byť zhrozený, keď vidí, že si kupuje veľkú zbierku látok, a to iba z dôvodu vlastníctva. Táto látka sa nekupuje na výrobu konkrétnej prikrývky a je tu možnosť, že osoba, ktorá si kúpila toto množstvo látky, nikdy nebude môcť použiť všetko.
Spojenie medzi hromadením a nenáročným životom
Existuje hromadná súvislosť medzi hromadením peňazí a šetrným bývaním. Úspora peňazí je veľmi dôležitá, dá sa to však prehnať. Pokladač môže využiť striedmosť ako zámienku na zhromaždenie veľkého množstva všetkého možného. Keď hromadiaci sa kupec zistí, že niečo je na predaj za veľmi dobrú cenu, namiesto toho, aby jednoducho kúpil potrebné množstvo, môže kúpiť extrémne množstvo, aby si mohol urobiť zásoby.
Keď dostanú darček za niečo, čo považujú za drahé, môžu mať problém ich použiť. Namiesto toho sa rozhodnú uložiť drahý tovar a kúpiť lacnejšiu náhradu. Drahá zbierka uterákov nie je skladovaná, zatiaľ čo naďalej používajú svoje ošúchané uteráky pri prechádzaní výpredajov po dvoroch a hľadajú najlacnejšie náhrady.
Možno bude pre nich veľmi ťažké sa niečoho zbaviť. Aj keď je položka rozbitá a nemožno ju použiť podľa určenia, naďalej ju drží. Môžu si myslieť, že ho môžu opraviť, použiť na náhradné diely alebo nájsť iný kreatívny spôsob, ako ho použiť.
Zen hromadenia
- Zen hromadenia
Táto kniha ponúka 108 meditácií, ktoré pomáhajú vyčistiť neporiadok v mysli. Keď má myseľ jasnosť, neporiadok v dome sa dá ľahko vyčistiť.
Keď budú mať na sklade čoraz viac svojich nákupov a budú si uchovávať veľa vecí, ktorých sa ostatní ľudia zbavujú, môžu zistiť, že nie sú schopní držať krok s organizovaným ukladaním týchto vecí. Vďaka tomu môžu zistiť, že nie sú schopní nájsť veci, ktoré potrebujú. To spôsobí, že si kúpia ešte viac ako jedno zo všetkého, čo im pomôže v prípade straty jednej položky. V tomto extréme ľudia začnú hromadiť veci, ktoré nemôžu použiť, a to len v prípade, že ich niekedy možno budú potrebovať.
Tieto dôvody, prečo existuje veľká skrýša - podpora ekonomiky, investovanie do budúcnosti, nákup vecí, pretože sú v predaji - sa stávajú výhovorkami na hromadenie a hromadenie nadmerného množstva vecí. Jazyk šetrnosti, ako je investovanie, sporenie, odchod do dôchodku a predaj, sa stáva barlou a podporou hromadenia peňazí.
Jediné, čo v tejto minimalistickej miestnosti je, sú veci, ktoré sú pre život nevyhnutne potrebné.
Rooey202 CC BY 2.0
Spojenie medzi minimalizmom a nenáročným životom
V opačnom extréme budú niektorí ľudia používať pravidlá šetrného života, aby sa vyhli nákupu akýchkoľvek vecí okrem toho, čo je absolútne nevyhnutné. Niektorí ľudia to dokonca vedú do bodu, keď si odoprú akékoľvek pohodlie alebo si kúpia čokoľvek, čo im poskytne radosť.
Prinášajú výhody minimalistického životného štýlu - menej neporiadku, menej stresu, ľahšie sa čistia - do extrému. Aj keď si môžu dovoliť kúpiť veci, zanalyzujú, či daný predmet skutočne potrebujú a či ho môžu inde získať lacnejšie, alebo ešte lepšie zadarmo. Majú veľmi minimalistický životný štýl.
Tento životný štýl presahuje zariadenie domu. Títo ľudia sa budú vyhýbať dovolenkám alebo voľbe zábavy, ktorá je drahá. Rovnako udržia svoj rozpočet na potraviny na čo najnižšej úrovni. Existujú ľudia, ktorí sú úspešní v minimalistickom životnom štýle nakupovaním predaja a hľadaním toho, čo potrebujú šetrne, ale ľudia v tomto extréme sa pripravia o pohodlie života a niekedy aj o veci, ktoré iní ľudia považujú za nevyhnutnosť, jednoducho kvôli šetreniu peňazí.
Vytvára skromný život hromžič alebo minimalista?
Pretože hromadiaci sa ľudia aj extrémni minimalisti uvádzajú ako jeden z dôvodov svojho životného štýlu šetrné bývanie, medzi týmito subjektmi určite existuje súvislosť. Je však nepravdepodobné, že šetrný život je príčinou hromadenia alebo extrémneho minimalizmu. Existuje veľa ľudí, ktorí žijú šetrne bez toho, aby zachádzali do extrému. Existujú aj hromadiaci ľudia a extrémni minimalisti, ktorí ako dôvod svojho životného štýlu neuvádzajú peniaze.
Do hry vstupujú aj ďalšie faktory, ako napríklad duševné choroby a rodinné zázemie. Osoba, ktorá má obsedantno-kompulzívnu poruchu alebo tendencie k poruche, môže mať skromný život na maximum. Deti hromadiacich sa peňazí sa môžu stať hromadiacimi sa deťmi jednoducho preto, že sa nenaučili žiť iným spôsobom. Prípadne môžu ísť do druhého extrému, aby sa vyhli hromadeniu peňazí. Do hry vstupujú sociálne faktory. Ľudia, ktorí žijú v komunite, ktorá odmeňuje hromadenie vecí, zhromaždia spoločensky schválené množstvo vecí bez toho, aby zvážili možnosť, že by sa to považovalo za hromadenie v inej komunite.
Ľudia, ktorí sa často sťahujú, budú opakovane odmeňovaní za to, že svoj majetok udržiavajú na minime. Môžu mať priateľov, ktorí obdivujú čistý vzhľad takmer prázdneho domu. Môže sa im páčiť, keď sledujú, ako sa zvyšujú ich úspory, keď odmietajú nakupovať väčšinu vecí.
Extrémne šetrné bývanie
Skromný život je zvyčajne zdravá, obdivuhodná vlastnosť. Niektorí ľudia to môžu ísť do extrému. Extrémy môžu mať vplyv na ich domovy a životný štýl.
Extrémy môžu tiež spôsobiť problémy s ich rodinou a priateľmi. Lakomec, ktorý odmietne rozdeliť účet za reštauráciu alebo si vyžaduje veľa času na vypočítanie všetkých podrobností účtu, pomôže v prípade, že sú ich blízki v núdzi, rýchlo stratí priateľov. Hoarder, ktorý je zahltený množstvom vecí, nemusí byť ochotný pozvať priateľov na návštevu.
Práve tieto extrémne situácie spôsobujú, že skromný život má zlú reputáciu.
© 2012 Shasta Matova
Komentáre: Cheapskate Hoarder
Shasta Matova (autorka) z USA 22. marca 2016:
To je dobrá kniha nielen pre hromadiacich sa, ale pre všetkých. Dúfam, že budete môcť pomôcť svojmu priateľovi. Už ste videli môj hub Ako pomáhať hromadeniu?
Marian Cates z Columbia River Gorge, WA 21. marca 2016:
Vnímavý a užitočný článok. Mám priateľa, ktorý je hromaditeľom. Je príliš citlivý na kritiku a neprijíma moju pomoc pri upratovaní. Po prečítaní vášho článku som navštívil stránku Amazon.com a našiel som knihu Marie Kondo s názvom „The Life-Changing Magic of Tidying Up: The Japanese Art of Decluttering and Organizing“. Chystám sa objednať túto knihu a nechať si ju doručiť anonymne. Potom to nemusí brať ako kritiku. Japonský aspekt by ho mal osloviť, pretože miluje aikido, ktoré predtým cvičil. Tvoj článok mi dodal odvahu skúsiť mu pomôcť ešte raz. Takže vďaka!
Marlene Bertrand z USA 2. septembra 2015:
Nikdy som nerozmýšľal nad šetrnosťou a hromadením, akoby mohli byť príbuznou témou, ale po prečítaní vášho uzla to vidím jasne. Pokiaľ ide o šetrnosť, mám tendenciu ísť do extrému. Minulý týždeň som sa rozhodol nekupovať kávu, pretože som chcel mať účet za potraviny čo najnižšie. Po príchode domov som si uvedomil, aké to bolo smiešne. Ale nechcem minúť peniaze za benzín, aby som sa vrátil do obchodu a kúpil si kávu, ktorú som si mal kúpiť. Váš hub je pre mňa včasným čítaním. Potvrdilo to chybný myšlienkový postup, ktorý som mal o skromnosti.
Shasta Matova (autorka) z USA 1. septembra 2014:
Ďakujem Kara. Je ľahké prekročiť hranicu od šetrnosti k hromadeniu, ale zdá sa, že tam máte celkom dobrú rovnováhu.
Kara Skinner z Maine 28. júla 2014:
Skvelý rozbočovač! Vidím, ako môžu nastať oba extrémy. Sám sa zvyknem unášať smerom k strane hromadenia. Nemôžem odolať tomu, aby som si na dvore za pár dolárov kúpil krabicu s priadzou, aby som nakŕmil svoje hobby, alebo sa zásobil šampónom a kondicionérom. Snažím sa však vyberať, čo si skladujem, aby som vedel, že veci, ktoré mám, skutočne využijem, takže si nie som istý, či naozaj mám problém. Ale určite zaujímavý uzol a práve som hlasoval.
Shasta Matova (autorka) z USA 25. januára 2013:
To je skvelý plán, Drpennypincher. Aj ja som zvykol všetko ukladať, ale teraz sa ubezpečujem, že to nájdem hneď iné použitie - aj keď to znamená, že ho dám niekomu inému, aby toto využitie našiel.
Shasta Matova (autorka) z USA 25. januára 2013:
Ďakujem Marlo, som rád, že vám to prišlo užitočné. Ďakujem, že ste si prečítali aj moje ďalšie uzly.
Dr Penny Pincher z Iowy v USA 20. januára 2013:
Staré časy: Všetko som uložil - pre prípad, že by som to mohol nájsť. Prečo niečo vyhodiť (alebo recyklovať), ak si v budúcnosti môžete kúpiť niečo, čo by to nahradilo?
Teraz: Menej je viac. Skladovanie vecí má svoje náklady. Som si reálny o tom, ktoré položky pravdepodobne použijem, a udržím v nich oveľa menej vecí. Zbavil som sa pár vecí, ktoré som si mal spätne nechať, ale celkovo mi je lepšie menej vecí.
MarloByDesign zo Spojených štátov 13. januára 2013:
Hlasovalo za užitočné a vyššie. Veľký rozbočovač.
Ďalej si prečítam vaše „Rozhodnutie o odstránení nečistôt: Ako rýchlo a ľahko vyčistiť“. Ďakujeme, že ste napísali tieto rozbočovače.
Mary Roark z oblasti Boise v štáte Idaho 22. decembra 2012:
Ďakujeme za odpoveď Millionaire Tips. To skutočne zasiahlo domov.: o)
Shasta Matova (autorka) z USA 21. decembra 2012:
Ďakujeme za váš príspevok, Mary Merriment. Myslím si, že všetci máme tendenciu snažiť sa čo najlepšie využiť všetky naše nákupy a všetci si myslíme, že si nejako nájdeme čas, aby sme dokázali čo najlepšie využiť každú z našich vecí. Ale veci sa nevyrábajú s takou kvalitou a nemáme všetky schopnosti na to, aby sme dokázali využiť každú jednu maličkosť. Musel som si povedať, že si zaslúžim niečo lepšie. Ak položka nie je dosť dobrá na to, aby som ju darovala charite, nemal by som si ju nechať ani ja, okrem handry, a môžem použiť len toľko handier. Rozhodnem sa, koľko ich potrebujem a musí ísť všetko, čo presahuje toto číslo. Prajem Vám to najlepšie!
Mary Roark z oblasti Boise v štáte Idaho 18. decembra 2012:
Začínam si myslieť, že s tým mám nejaké problémy. Peniaze sú také obmedzené a príležitosť na akýkoľvek nákup je tak ďaleko od seba, že mám pocit, že musím všetko vydržať, kým ich už nebudem mať k dispozícii. Podarí sa mi ma opraviť a opraviť, až kým to už nebude možné uložiť. Aj potom nájdem ďalšie využitie týchto zvyškov. Vo výsledku mám pocit, že som obklopený obnosenými a zbytočnými vecami. Ale keďže to nemôžem vymeniť, cítim, že to nemôžem nechať ísť. Je to hrozný cyklus.
Shasta Matova (autorka) z USA 4. decembra 2012:
Vďaka holdmycoffee si myslím, že každý z nás má sklon k hromadeniu peňazí a niekedy sa snažíme šetriť peniaze, keď kúpime viac vecí vo výpredaji, ako potrebujeme, a pokúsime sa držať vecí, pri ktorých si myslíme, že by sme ich mali nájsť, alebo predať. Musíme udržiavať naše očakávania realistické.
holdmycoffee 3. decembra 2012:
Úžasný článok so zaujímavými bodmi. Nerád to hovorím (ale myslím, že by môj manžel súhlasil), ale som hromadiaci sa. Snažím sa byť skromný… a bude to stále chaotické.
Shasta Matova (autorka) z USA 24. októbra 2012:
Ďakujeme Tealparadise za váš komentár a vhľad - existuje toľko záľub a záujmov, ako je tento - akýkoľvek druh remeselníckych, drevárskych, dokonca aj kuchárskych a záhradných prác môže trvať toľko spotrebného materiálu a marketing týchto potrieb nás núti kupovať ďalšie a viac.
Tealparadise 23. októbra 2012:
Ach bože… nahraďte slovo „quilt“ háčkovaním a trafili ste ma rovno do hlavy. O quiltovačkách toho veľa neviem, ale práve ste perfektne opísali pletařky a háčkovačky. Prerušená priadza je prekliatím mojej existencie (ak má niekto loptu Bernat Black Lites, rád ju kúpim!), Takže ak sa vám páči určitá priadza, kúpite ich dosť na 2 alebo 3 projekty…. potom nikdy nepoužívajte to. Ospravedlňte sa tým, že je lacnejšie a krajšie vyrábať veci ako ich kupovať…. Nakoniec je vaša izba plná priadze a radšej by ste radšej nakupovali, ako niečo vyrábať!
Shasta Matova (autorka) z USA 19. septembra 2012:
Ďakujem Pinkchic, som rád, že sa vám páčilo. Dúfam, že dokážete žiť skromne bez toho, aby ste sa stali hromadou.
Sarah Carlsley z Minnesoty 19. septembra 2012:
Skvelý rozbočovač, získate niekoľko skvelých bodov.
Shasta Matova (autorka) z USA 5. júna 2012:
Vďaka Phil. Neporiadok má tendenciu hromadiť sa a zdá sa, že sa znásobuje, aj keď sa snažíte ušetriť peniaze. Medzi hromadením a minimalizmom je široké spektrum.
Phil Plasma z Montrealu v Quebecu 4. júna 2012:
Úžasná diskusia o možnosti skromnosti, ktorá vedie buď k hromadeniu, alebo k minimalizmu.
Moja žena a ja máme chvíle sporivosti a sme zriedka, ale stále sa to stáva, ľahkovážnymi výdavkami. Nie sme hromadiaci a nie sme minimalisti. Neustále však bojujeme o odstránenie neporiadku. Nie je to ľahká úloha s deťmi, ktoré sú neporiadnymi magnetmi.
Shasta Matova (autorka) z USA 3. mája 2012:
Ďakujem. Byť skromný je dobrá vec, ale musíme byť opatrní, aby sme to nepoužívali ako výhovorku pre hromadenie.
sellhousefastusa z Predaj domu za peniaze v New Yorku, Brooklyne, kráľovnách, Long Islande, Bronxe a na celej krajine! 2. mája 2012:
Skvelé tipy sa o to budú musieť podeliť s mojimi dcérami… vždy si zo mňa robia srandu z toho, že sú šetrní:)
Shasta Matova (autorka) z USA 12. apríla 2012:
Ďakujeme msvioletom za váš komentár a pochopenie. To je dobrý bod. Väčšina vecí sa časom zhoršuje, a ak niekto kupuje, aby ušetril peniaze, pravdepodobne ušetrí aj na kvalite.
msviolety 12. apríla 2012:
Skvelý uzol, ako obvykle! Cítim sa o niečo lepšie zo svojho prebytku: P Všetko je použiteľné, najčastejšie používané… len nie také usporiadané, ako by mohlo byť.
Zacvaknem však na látke. Niekedy zistím, že staršia látka nedrží tak dobre ako „čerstvá“ látka. Takže včasné doplnenie zásob nemusí byť vždy praktickým riešením. To isté s priadzou. Keď sa snažím vyčerpať svoju skrýšu nahradenú skrýšami starších príbuzných, zistím, že to nie je celkom v porovnaní s novšími verziami. Možno preto, že prebytok cenovo dostupných odrôd?
Shasta Matova (autorka) z USA 10. apríla 2012:
Ahoj JamaGenee a Connie. Citát je „Tá, ktorá zomrie s najväčším počtom látok, vyhráva.“ a je to aj na tričkách a mnohých ďalších veciach. Pred rokmi som prestal kupovať textílie, pokiaľ nie sú určené pre konkrétny projekt, na ktorom sa chystám hneď pracovať. Mám v pláne naskenovať svoje genealogické dokumenty. Pri skenovaní fotografií (čo je vlastne celá „ďalšia zbierka!“) Som urobil značnú priehlbinku.
Connie, viem, čo máš na mysli s remeselnými potrebami. Predtým, ako som sa dal na prešívanie, som pracoval aj na iných remeslách. Aj z kancelárskych potrieb mi slintajú. Hoarders je televízna relácia o kábli, ale niektoré epizódy si môžete pozrieť na YouTube a na ich webových stránkach:
Zistil som, že iba sledovanie ukážok stačí na to, aby som mal motiváciu konať. Ďalšou klesajúcou inšpiráciou je www.flylady.net. Každý deň posiela veľa motivačných správ (používam formulár na stiahnutie), ktoré vám pripomínajú, aby ste niečo robili.)
Connie Smith z Tampa Bay na Floride 9. apríla 2012:
Aj toto príslovie ma zaujalo, JamaGenee. Nechcem prešívať, ale mám príliš veľa remeselných potrieb: lepidlá, štetce, farby, veci na maľovanie, ceruzky, nožnice, fixky a ďalšie, ktoré sa prekrývajú s kancelárskymi potrebami, ako sú zošívačky, pásky, pravítka, veľa papiera všetkých farieb a závažia a viac svinstva, než s kým môžete zatriasť palicou. Milujem byť kreatívny, ale tento typ vecí má po nejakom bode tendenciu jednu zahltiť namiesto toho, aby dal majiteľovi priestor na vytváranie. Dusí to kreativitu a hoci to viem, ešte som sa s tým nedokázal rozísť. Keďže moja nevlastná matka a obe babičky boli veľké quilterky, vyhľadala som príslovie. Existuje dokonca aj vinyl na stenu, takže musí byť veľký. Prial by som si, aby to bola ona, ktorá má najviac kancelárskych potrieb. Rovnako ako Charlie Sheen mám rád víťazstvo.
Btw, Millionaire Tipy, kde nájdem to video? Mohol by som použiť trochu odrušenia inšpirácie.
Joanna McKenna zo stredného Oklahomy 9. apríla 2012:
Ó, chudák! Tkanina A dokumenty o rodinnej histórii! Neviem si ani len predstaviť, že by som o nich mal obaja prehľad. Odkedy som dostal genealogickú chybu, nemám nič iné ako poťahovú látku!
Takže „tá, ktorá vyhrá najviac látok“, nebolo niečo, čo moja zosnulá sesternica vymyslela z vrchu jej hlavy? V takom prípade to budem musieť vygoogliť a zistiť, kto to povedal ako prvý a čo to má znamenať. Vďaka!; D
Shasta Matova (autorka) z USA 9. apríla 2012:
Ďakujem JamaGenee, bohužiaľ, mám oboje - kolekciu látok a zbierku dokumentov o rodinnej histórii! Počul som ten citát o „ten, ktorý má najviac látok, vyhráva!“ ale nevedel som, že si to niekto skutočne vzal k srdcu. Neviem si predstaviť, že by som na čistenie rozliatej látky použil látku. Myslím si, že tento dokument pomohol mnohým z nás očistiť naše činy!
Shasta Matova (autorka) z USA 9. apríla 2012:
Vďaka Natashalh, aj ja. Umýva nádoby s margarínom a používa ich. Hnevá sa, keď ich ľudia nevrátia, aj keď si ľudia kupujú celú jej zbierku plastových škatúľ. Tie si necháva v suteréne na „špeciálne príležitosti“. Aj ja musím priznať, že tvrdím, že som skromný ako zámienku na nákup ďalších vecí.
Joanna McKenna zo stredného Oklahomy 9. apríla 2012:
Ako ironické ste označili látku ako „zásoba, hromadenie alebo zbierka?“. Dcéra zosnulého bratranca, taká krajčírka, je závislá od látky, a to vďaka poznámke, ktorú jej matka urobila iba raz: „Vyhráva tá, ktorá má najviac látky!“.
Teraz som matku poznal dosť dobre, aby som vedel, že nemyslí, že by mala každý dostupný povrch (vrátane podlahy) vyplniť hromadami látky čerstvej z obchodu, ale tak to interpretovala jej dcéra. Kedykoľvek dôjde k jej neočakávanému neočakávaniu, zabudnite ju použiť na predraženie účtov alebo na jej uloženie - ide sa do obchodu s látkami. Veľmi smutný. Prajeme si len, aby časť peňazí použila na nákup poličiek, ako ste tu na obrázku. Namiesto toho nové nákupy látok zostanú všade tam, kde pristanú, keď ich vytiahne z nákupnej tašky.
Raz som s hrôzou sledoval, ako niečo vyliala na podlahu v kuchyni a namiesto toho si ju utrela papierovým alebo látkovým uterákom, schmatla úplne novú 4-metrovú dĺžku látky, ktorá stála 7 dolárov za dvor a bola čistená iba chemicky. Potom namiesto odrezania postihnutej časti a uloženia zvyšku jednoducho odhodila celé 4 metre (a 28 dolárov) do koša! Ale usporiadajte skrýšu a rozdajte kúsky, ktoré nikdy nepoužije, alebo sa zbavte všetkých, ktoré už nie sú použiteľné - nijako!
Môj úpadok, btw, sú súbory s rodinnou históriou, takže som momentálne uprostred triedenia a podnecovania vyvolaného… prekvapením?… dokumentom o hromadiacich správach!
Hlasovali sme, UŽITOČNÉ a úžasné!; D
Nataša z Havaja 9. apríla 2012:
Určite poznám niekoho, kto o sebe tvrdí, že je skromný, ale kto je podľa mňa totálny hromadiaci inzerát. Nemyslím si, že som niekedy dosiahol hromadiace sa úrovne, ale určite som sa už previnil tým, že som predtým zhromaždil príliš veľa neporiadku a súhlasím s tým, že súčasťou bolo aj „šetrenie“.
Shasta Matova (autorka) z USA 4. apríla 2012:
To je pravda, mikeydcarroll67, existuje veľa vecí, ktoré môžu pomôcť znížiť neporiadok a výdavky súčasne. Stojí za to ich využiť. Knižnica napr. Požičiavajte si knihy zadarmo, vráťte ich, aby sa s nimi po ukončení práce nestretli.
Shasta Matova (autorka) z USA 4. apríla 2012:
Ďakujeme za váš názor a vstupný údaj tamarawilhite. To je pravda, lenivosť k tomu tiež patrí. Nechcú vynaložiť každodenné úsilie potrebné na zbavenie sa vecí. A možno depresia - ľudia nemusia mať pocit, že by to za to stálo. Ako ste povedali, do hry vstupujú aj emočné pripútanosti. Môže byť ťažké zbaviť sa vecí, ktoré milovaná osoba dala, aj keď ich príjemca nemá pre nich žiadne využitie.
mikeydcarroll67 4. apríla 2012:
Súhlasím! Existujú dobré dôvody na šetrnosť, ale v určitom okamihu sa musíme naučiť, ako dobre nakladať s financiami. To znamená, že na niektoré veci použijeme softvér typu opensource, skenujeme fotografie / dokumenty atď., Ktorý by sa dal ľahko vykonať, aby sa znížil prehľad a zároveň znížili náklady, ktoré by sme mohli mať.
Tamara Wilhite z Fort Worth v Texase 4. apríla 2012:
Hromadenie môže byť výsledkom extrémneho strachu z toho, že sa zaobídete, takže niekto hromadí predmety. Môže to byť tiež dôsledok lenivosti, odmietnutia upratovania alebo odstraňovania vecí.
A niekedy je to kvôli dementnému pripútaniu sa k veciam, ako je neschopnosť vypratať rodičovský majetok, výber toho, aby sa celý svoj nábytok natlačil do vášho domu, aby vytvoril pocit, že sa nestratili.
Shasta Matova (autorka) z USA 3. apríla 2012:
Melovy, ďakujeme za zdieľanie tvojho poznatku Videl som to isté. Tiež som si všimol, že v tej istej rodine niektorí ľudia vnímajú, že im chýbajú určité veci, zatiaľ čo iní členovia rodiny to nevnímajú. Takže aj vnímanie „nedostatku“ závisí od pozorovateľa.
Pamela99, nie som si istý, či skromný život spôsobí, že sa človek stane hromaditeľom, alebo či je to dobrá výhovorka pre hromaditeľa, alebo či ich spája nejaký iný odkaz. Ale určite som v živote videl spojenie s určitými ľuďmi a všimol som si to, keď sledujem predstavenie ako Hoarders. Ďakujem za prečítanie a komentovanie.
Pamela Oglesby zo Slnečnej Floridy 3. apríla 2012:
Nikdy som neuvažoval nad šetrným životom, ktorý by spôsobil, že sa z človeka stane hromadiaci sa človek, ale váš uzol to skutočne objasnil. Bolo to veľmi zaujímavé čítanie.
Yvonne Spence z Veľkej Británie 3. apríla 2012:
Zaujalo ma, čo si hovoril o hromadiacich sa zvieratách, ktoré predávajú znaky rodinám, pretože som si tiež všimol, že to môže ísť oboma spôsobmi. Môj dedko žil veľmi striedmo a hromadne kvôli vyrastajúcemu nedostatku, zatiaľ čo niekto iný, koho poznám, vyrastal s nedostatkom, šiel opačne a nutkavo kupoval oblečenie a nábytok. Pravidelne vyhadzuje aj nespotrebované (ale stále jedlé) jedlo. Oba extrémy pramenia z pocitu nedostatku a hľadanie rovnováhy je dôležité, ako ste zdôraznili.
Skvelý uzol.
Shasta Matova (autorka) z USA 3. apríla 2012:
Nemáš zač. Ďakujem, že ste sa opýtali. Je to problém, na ktorý myslím dosť často, takže bolo pekné, keď som mohol formalizovať svoje myšlienky.
Tammy z USA 2. apríla 2012:
Ďakujem, že ste si našli čas a odpovedali na moju otázku. Myslím, že ste tu odviedli skvelú prácu. Určite to odovzdám svojej rodine. Videl som to toľkokrát, keď sa skromné bývanie stalo hromadením a bol som zvedavý, čo to spôsobilo. Ešte raz ďakujem!!
Shasta Matova (autorka) z USA 2. apríla 2012:
Ďakujem Donna, povedala si to. Kľúčom je moderovanie.
Vďaka Green Lotus - ako quilter si všímam všetkých quilterov, ktorí podporujú nákup látok, ale moja rodina to považuje za hromadenie peňazí, pretože nechápe všetky dôvody. Nepočula som toto príslovie, ale zdá sa mi to nebezpečné!
Ďakujeme Aurelio - ďakujeme za zdieľanie vašich skúseností - iba to dokazuje, že šetrnosť nespôsobuje hromadenie - môže to súvisieť, ale nemusí to byť tak.
Ďakujem Linda. S posledným hospodárskym rozmachom sme boli vyzvaní k nákupu ďalších a ďalších vecí a nakoniec nás to dobehne, keď už nebudeme mať kontrolu. Je skvelé, že môžete svoje veci obmedziť na minimum. Stále sa budem snažiť smerovať týmto smerom k kontinuu.
Linda Bilyeu z Orlanda na Floride 2. apríla 2012:
Vynikajúci titul! To by sa tak mohlo stať mnohým ľuďom. Osobne som minimalistický. Ja mám dobre to najnutnejšie. Nemám rád neporiadok alebo „veci“. Jaj, nie som hromadiaci! UP !!
Aurelio Locsin z Orange County, CA 2. apríla 2012:
Z tvojho centra vidím, ako ľahko môže súvisieť šetrnosť aj hromadenie. Sám som však trochu hromada a žijem priemerný život - aj keď sa snažím byť šetrný. Hlasovanie za to a zaujímavé.
Hillary z Atlanty, GA 2. apríla 2012:
Milujem analógiu a vy ju tak dobre predvádzate. Nemôžem si pomôcť, ale spomeniem si na staré porekadlo zamerané na inteligentnú ženu v domácnosti: „Nikdy nič nekupujte, pokiaľ to nie je v predaji, a nikdy nič, čo je v akcii, neminie.“ Na zdravie!
Donna Cosmato z USA 2. apríla 2012:
Skvelé porovnanie a úžasný spôsob, ako poukázať na to, že moderovanie vo všetkých veciach je dobrým kľúčom k vyváženému životnému štýlu. Hlasovali a zdieľali.
Shasta Matova (autorka) z USA 2. apríla 2012:
Ďakujem DanaTeresa. Pamätám si teraz z čítania a pokladníci ukazujú, že väčšina ľudí môže spojiť začiatok hromadenia s traumatizujúcou epizódou - napríklad rozvodom, smrťou alebo odchodom niekoho iného.
Ďakujem Nell. Zdá sa, že ak by ste si mali zvoliť extrém, mali by ste zvoliť minimalistický prístup. Myslím, že keby sme o nich mali show, možno by sme videli, aké nevýhody má tento prístup. Rád by som si myslel, že som v normálnom rozmedzí, ale viac sa otáčam k hromadiacemu sa extrému, takže si ani neviem predstaviť, čo by boli.
Nell Rose z Anglicka 1. apríla 2012:
Ahoj, je to tak, pamätám si, že som v televízii sledoval rôzne programy o vážnych hromadiacich sa zásobách, v skutočnosti boli niektoré také zlé, že sa nemohli dostať ani do svojho domu! keď sa ich opýtali, prečo väčšina z nich povedala, že si musia veci kúpiť, pretože boli lacné, dala by som prednosť minimálnemu množstvu, ale tak či tak sú obaja extrémni, skutočne zaujímaví, ďakujem
Shasta Matova (autorka) z USA 1. apríla 2012:
Vďaka talfonso - snažím sa ísť smerom k minimalizmu, aby som našiel rovnováhu, ale musím sa toho veľa zbaviť, kým sa tam dostanem.
Vďaka Jlava73, dúfajme, že nájdete správnu rovnováhu na stupnici šetrnosti. Súhlasím, ani jedna strana nie je atraktívna.
Shasta Matova (autorka) z USA 1. apríla 2012:
Jeannieinabottle - ďakujem. Táto výstava Hoarders určite priniesla túto tému do popredia. Neuvedomil som si, že je toľko ľudí, ktorí majú tento stav. Aj ja po zhliadnutí epizódy viac upratujem. niekedy si to pozriem online, kým upratujem, aby som získal motiváciu skutočne sa vecí zbaviť. Ďakujeme za hlasovanie a zdieľanie.
Vďaka Connie. Skromný život je stále pozitívnou vlastnosťou, pokiaľ dávame pozor na oba extrémy.
Ďakujeme TheInspiredLife. Všetky tieto problémy sa v mojom živote často vyskytujú. Bol som psychológ a mám sklon hovoriť s týmito problémami veľmi veľa so svojou rodinou a priateľmi. Ďakujeme za hlasovanie a ďalšie veci!
Dana Strang z Ohia 1. apríla 2012:
Áno. posttraumatická stresová porucha sa môže často prejavovať ako hromadenie. presne si nepamätám prečo. anyhoo. ešte raz ďakujem za skvelý rozbočovač. Milujem veci, ktoré ma prinútia premýšľať!
Shasta Matova (autorka) z USA 1. apríla 2012:
Victoria Lynn, ďakujem. Mám sklon k šetrnosti ísť do jedného alebo druhého extrému - pripraviť sa o veci, ktoré by som si mal skutočne kúpiť, alebo si urobiť príliš veľa zásob. Dúfam, že to bude v priemere!
moonlake - aj môj! Len ten môj nie je taký upravený a upravený. Tiež mám depresiu, keď je dom príliš prázdny - nejako sa cítim osamelý.
DanaTeresa, ďakujeme za pochopenie. Nemyslel som na traumu ako na príčinu, ale vidím, že by mohla. Rozhodne by sa malo jednať o akejkoľvek príčine extrémneho správania.
Ďakujem všetkým za prečítanie a komentár.
Jennifer Vasconcelos z Kyberpriestoru a môjho vlastného sveta 1. apríla 2012:
Centrum provokujúce myslenie! Videl som obe strany a ani jedna sa nezdá veľmi atraktívna.
talfonso z Tampa Bay, FL 1. apríla 2012:
Toto centrum nám ukazuje, ako ďaleko by sme mali ísť pri šetrení peňazí, ale robiť to extrémne môže byť stresujúce. Aj keby som mal milióny dolárov, priklonil by som sa k minimalistickému.
TheInspiredLife zo Severnej Karolíny 1. apríla 2012:
Veľmi dobre spravené! Nikdy som nerozmýšľal o všetkých týchto problémoch spolu, takže to bolo zaujímavé čítanie. Hlasovali a ešte nejaké veci:)
Connie Smith z Tampa Bay na Floride 1. apríla 2012:
Tu je treba veľa premýšľať, to je isté.
Jeannie Marie z Baltimoru, MD 1. apríla 2012:
Toto je vynikajúci uzol. Často nad touto otázkou premýšľam sám. Snažím sa byť čo najšetrnejší, ale niekedy si hovorím, či to nedotiahnem príliš ďaleko. Ťažko vyhodím veci, ale potom, čo si pozriem epizódu Hoarders, sa začnem zbavovať vecí v mojej skrini. Nechcem to tak byť, ale v mojej rodine to tak naozaj je. V poslednej dobe som jednoducho nenakúpil toľko, koľko som kupoval predtým, takže si teraz myslím, že sa zo mňa stáva minimalista. Povzdych! Tak dobre ste sa venovali tejto téme! Hlasovali a zdieľali!
Dana Strang z Ohia 1. apríla 2012:
Skvelý uzol! Veľmi zaujímavé! Odvádzate vynikajúcu prácu a vysvetľujete, ako šetrnosť môže viesť k extrémom. Tiež sa mi páči, že ste strávili nejaký čas diskusiou o psychickom stave a sociálnych dôsledkoch. Extrémne správanie často vyvoláva trauma alebo psychický stav, a keď začnú zasahovať do zdravého životného štýlu, malo by sa im venovať… Moonlake. Ani ja nie som žiadny minimalista. Rozhodne sa prikláňam k horiacemu koncu. Poviem, vyústilo to do toho, že som mal nejaké skutočne super veci!
moonlake z Ameriky 1. apríla 2012:
Tá skrýša látky vyzerá ako moja. Nie som zlý na nákup navyše, pokiaľ to nie je taký toaletný papier alebo papierové uteráky. Tiež nemôžem byť minimalista. Bol som v domoch, ktoré sú minimalistické a mám depresiu.
Keď sledujem hromádky, začnem upratovať. Hlasovali ste na svojom hubu.
Victoria Lynn z Arkansasu v USA 1. apríla 2012:
Skvelý uzol! Skutočne odvádzate skvelú prácu, keď ste ukázali, ako šetrný život a hromadenie peňazí sa môžu navzájom spájať. Žijem šetrne a niekedy kúpim príliš veľa vecí vo výpredaji, takže potom sa musím sústrediť na to, aby som ich spotreboval, kým si dokúpim ďalšie! Nikdy som nemohol byť minimalista, pretože sa mi páči nejaký neporiadok. Problémom sa stávajú práve extrémy - vynikajúci článok. Veľmi jasne napísané. Hlasovali, užitočné, zaujímavé, úžasné!